در دنیای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آنچه که تفاوت میان یک عکس حرفهای و عکس معمولی را نشان میدهد علاوه بر کیفیت فنی خود عکس تعیین کادری است که باید سوژه را پوشش دهد. در هر عکسی که میگیریم، میتوان به صورت دستی محدودههای کادر را تعیین نمود به این کار برش یا کراپ گفته میشود. علاوه بر این انتخاب نما در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. از ادغام این ویژگی به مفهوم به ترکیب بندی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میرسیم که نقش بسیار مهم در ارائه عکس حرفه ای ایفا مینماید. من از واژه شکل در عکاسی عکاسی صنعتی عکاسی تبلیغاتی به شکل فزایندهای استفاده میکنند و باور دارند که یک عکس ایدهآل همواره همان چیزی است که شکل ها و الگوهای موجود در آن رضایت بخش باشد. اگر از زمین ها و فضاهای گسترده عکس می گیرید، برای رسیدن به حالت ایدهآل لازم است که این فضا مکرر حرکت کرده است تا موقعیت مناسب برای عکاسی را بیابد. در این رابطه قوانینی وجود دارد که رعایت آنها می تواند به ترکیب نهایی در عکاسی صنعتی عکاسی تبلیغاتی کمک شایانی نماید.
قانون یک سوم: این قانون به ویژه کمک قابل توجهی به عکاسان فضاهای باز می نماید اما دانستن آن برای سایر عکاسان نیز میتواند مفید باشد بر طبق این قانون به جای این که بر مرکز فریم تمرکز نماید به یک سوم های حاشیه کادر توجه کنید.
استفاده از عناصر تصویر به شکل قطری: قرار دادن سوژه عکاسی به شکل قطری معمولاً پویایی بیشتری و عکس میدهد این قطر الزاما نباید مشهود باشد و هم این قدر که توجه را به نقطه تقاطع دو خط مورب جلب نماید، منظور می رساند.